Hvordan brand en medarbejder

En af de vanskeligste opgaver du vil stå som en virksomhedsejer fyres medarbejdere. Medarbejdere, der konsekvent overtræder reglerne, ikke udføre funktioner af deres job, eller forårsage vanskeligheder for din virksomhed kan være en belastning for arbejdsmiljø, din cash flow, og endda forstyrre din virksomhed fra blomstrende og klarer sig som forventet. Denne tutorial vil give dig trin og tips om fyring medarbejdere eller samarbejdspartnere.
Dokument, dokument, dokument
Det første skridt i udarbejdelsen af når give slip en medarbejder er at sørge for du har al den dokumentation, du har brug for. Når du giver verbal advarsler, Sørg for at dokumentere dem ordentligt. Gøre en sag for denne specifikke situation ved at dokumentere alt hvad du gjorde, før beslutter at frigive medarbejderen. Noget, der viser, at du har forsøgt at løse tingene til bedre. Din virksomhed skal have en veldokumenteret procedure for hvad det forventer fra medarbejdere og noget, der anses for at begrunde en øjeblikkelig afskedigelse. Sørg for at bruge disse som retningslinjer og rådføre sig med en advokat erfarne i HR spørgsmål om nødvendigt.
Vidner
Har en ven, familiemedlem eller business partner være der til at hjælpe i enhver papirarbejde og eventuelle problemer, der ankommer fra ansat. Ikke blot denne repræsentant hjælp med noget du måske glemme, de tjener også som et vidne indtræder nogen retssag. Det vil blive vanskeligt for enten en af jer, men i sidste ende vil det være umagen værd.
“Jeg har blevet fyret, men hvorfor?”
Forklare at medarbejderen den ydeevne, du har forventet, trin du har taget for at klare denne præstation, og at han ikke har mødt dem. Ikke sige mere, end du har til, bare stat, hvorfor de er ved at blive afskediget og udfylde eventuelle exit papirarbejde. Hvis du er utilfreds, køle ned før vi taler til dem. Hvis du nødt til at fyre nogen over telefonen, fordi han eller hun er i en anden placering rådgivning den medarbejder, som du har nogen med du lytter til samtalen. Gør det meget klart, at du er i kontrol og forberedt.
Fastlægge procedurer, Exit
Sørg for du backup af vigtige filer før fyring af medarbejder og tage skridt til at låse dem ud af enhver computersystem. Ændre alle adgangskoder, men sørg for, at medarbejderen ikke indse, før den faktiske sandhedens øjeblik. Det anbefales også, at du fyre nogen om mandagen og ikke på en fredag. Medarbejdere fyret om fredagen har hele weekenden til gryderet, mens dem fyret om mandagen normalt er mere optimistiske, fordi de har uge foran dem. Sørg for at forklare, hvornår den sidste lønseddel kommer, hvornår fordele opsige og oplysninger med hensyn til udvide deres sygeforsikring eller andre detaljer (hvis dette gælder for din situation).
Husk at holde mødet kort og til punktet. Forklare de andre gruppemedlemmer at du fyret enkelt uden at gå i for mange detaljer. De behøver ikke at kende alle detaljerne, men du skal sørge for at de forstår, at dette ikke var en personlig tvist mellem dig og medarbejderen fyret. Du ønsker medarbejdere til at være ærlig over for når uenig på noget og ikke bange for at blive fyret. Når en ny potentiel arbejdsgiver kalder du for en henvisning, husk bare staten titel og dato for beskæftigelse. Angive, at du ikke kan give nogen yderligere oplysninger. Rådgivning dine resterende medarbejdere, som din forretningspolitikker angiver, at alle efterlyser henvisninger skal igennem HR (du?) eller dig selv. Dokumentet igen hvordan hele processen med fyring gik, hvad medarbejderen havde at sige og hvad der skete.
Denne artikel kan udgivet af nogen, så længe en live tilbage link til tilbydes. (dette notat kan fjernes, så længe et link fra den forfatter ressource box er fastsat)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.