Hvorfor er jeg bange for at sælge?

Relationsmarkedsføring. Det er rygraden i en succesfuld online forretning. Undlader at skabe online relationer og din virksomhed vil lide. Simpelt nok koncept, højre? Men hvad betyder “relationship marketing” egentlig? Kort sagt, henviser det til princippet om, at for at få succes i erhvervslivet, især online, da det er sådan en anonym medie, du har brug at etablere et forhold af tillid med dit webstedsbesøgende og læsere, ezine, før du kan forvente dem til at gøre forretninger med dig. Det kræver et engagement i kundeservice og en vilje til at hjælpe andre for nogen visse belønning end tilfredshed at hjælpe en anden og bygge for dig selv og din virksomhed et ry af troværdighed og pålidelighed.
I slutningen af dagen, selv om, skal hvis din virksomhed er at være en succes, du dreje en sorteper. En af de mest almindelige bekymringer udtrykt af nye (og endda ikke så nye) online iværksættere, er dog, at de ikke ønsker at komme på tværs som “sælge noget” til dem, med hvem de har smedet meget forholdet, som er en forudsætning for faktisk at gøre salg!
Med andre ord, har fokus på “relationship marketing” været så meget på det forhold, at markedsføring begynder at føle stupide og en krænkelse af tillid. Mange nye online business ejere rapporterer, at de føler, at de tager fordel af tilliden til dem, med hvem de har smedet en obligation. Selvfølgelig er der ingen grund til at føle noget sådant, så længe du tror på hvad det er du sælger og at det er noget, der vil gavne din kunder. Hvis du ikke føler denne måde, placeret din dårlige følelser godt. Du tager fordel!
Ubehag forbundet med at sælge er ikke begrænset til ejeren, enten. Jeg har modtaget flere indignerede e-mails i løbet af det seneste år eller deromkring fra læsere af min ezine svar på kampagner jeg har kørt for programmer jeg aktivt at fremme. Det tilbagevendende tema i disse former for kommunikation er at jeg har et “ansvar” for mine læsere, fordi de er kommet til at stole på mig som en autoritativ kilde til oplysninger og jeg en eller anden måde har overtrådt dette ansvar ved at gøre noget så stupide som faktisk markedet programmerne fremme jeg for at tjene en del af mine online indkomst. Nogle er endda gået så vidt at foreslå, at da jeg acceptere betalte reklamer i min ezine, bør jeg være tilfreds med at indtægtsstrøm og ikke forsøge at tjene penge ved at fremme uden for programmer.
Mit svar til denne linje af ræsonnementet er blot at jeg kører en forretning. Jeg arbejder ikke aftener og weekender på mit site og min ezine ud af godhed af mit hjerte. Jeg er bare ikke det ædle, tro mig. Jeg har en profithensyn. På trods af hvad nogle mennesker synes at mene, et profithensyn ikke er i sig selv, en dårlig ting. Et profithensyn er kun en dårlig ting, når man vildleder, bedrager og ellers tager fordel af tilliden af en anden til at forfølge denne fortjeneste. Der er ingen grund til at undskylde eller føle sig skyldig for at ønske at foretage en ærlig profit.
Hvad med dig? Har du bare en snert af uro, når det kommer til at markedsføre dine produkter og tjenester? Her er nogle ideer til at hjælpe dig med at overvinde den tilbageholdenhed du kan føle i at forfølge salg fra dine potentielle kunder og hvordan du administrerer disse relationer, således at kunden forstår, at, selv om du er der for at hjælpe dem, du er også ude at hjælpe dig selv ved at tjene en ærlig levende.
KRYSTALLISERE DINE FORMÅL
Det allerførste du skal gøre er, beslutte, hvad det er du virkelig gør når du opretter din hjemmeside eller udgive din ezine. Er det en hobby eller er det en virksomhed? Forskellen er henholdsvis, fravær eller tilstedeværelse af et profithensyn. Hvis det er en hobby, fint. Ikke prøve og vende en fortjeneste, bare nyde dig selv og gøre lige nok til at dække dine udgifter, hvis du kan. Men hvis det er en forretning, forstå, at fortjeneste er ikke-omsætningspapirer. Det er derfor for virksomhedens eksistens. Du vil uden tvivl har flere formål. Men profithensyn er nøglen.
Gør hvad det kræver for at krystallisere dine formål. For nogle mennesker er bare tænke over det og gør en mental beslutning tilstrækkelig. For andre kræver krystallisering, ser det sort på hvidt. Hvis der er du, skrive ned dine formål. Igen, men hvis du løb en virksomhed frem for at hengive sig til en hobby, at vende en fortjeneste skal være på din liste over formål (medmindre jeg formoder, du kører en non-profit virksomhed, men vi vil forlade denne sidebemærkning til stede formål). Genkende dette formål for, hvad det er. Omfavne den. FORFØLGE det med en hævn. Det er ikke noget at være flov eller koket om. Så længe du har til hensigt at gøre det, og faktisk gøre det legitime, ærlig og etisk betyder, give dig selv tilladelse til at aggressivt drive en dollar. Hvorfor krystallisere dine formål på denne måde? Fordi de vil holde dig på sporet, når du er konfronteret med de naysayers, som uundgåeligt vil dukke op i din grød.
VÆRE SAGLIG OG PROFESSIONEL
Begrebet “relationship marketing” betyder ikke at få tæt og personligt med dine kunder. Du vil spare dig selv en masse sorg og angst, hvis du bare holde tingene saglig og professionel – venlige at være sikker, men ikke * alt * personlig. Det er muligt at være venlige og hjælpsomme i en professionel og saglig måde uden at træde over stregen i personligt. De mennesker, du beskæftiger sig med er ikke dine venner, de er dine kunder. Naturligvis over tid, kan du blive venner med bestemte personer, der startede som kunder. Men ikke starte fra den holdning, som du er nødt til at være venner med dine kunder for at engagere sig i relationsmarkedsføring. Du behøver ikke. Holde det saglige og faglige og du vil ikke rejse nogen urealistiske forventninger.
HANDLER I OVERENSSTEMMELSE MED DIN VIRKSOMHEDS BEDSTE INTERESSER
En måde at holde dig i skak er af konstant afprøvning dine beslutninger ud fra kriterierne “er denne beslutning i interesse i min virksomhed?”. I så fald gøre det, anerkender, at noget kan være i de bedste interesse for din virksomhed, selvom det ikke indebærer kontante flyder i din retning. Hvis ikke, ikke. Lejlighedsvis, vil det være i bedste interesse for din virksomhed at gøre noget, der kan opfattes af kunden som en personlig fordel. Et eksempel kan giver en restitution for et køb under omstændigheder hvor kunden ikke er strengt berettiget til én og hvor du har en igangværende forholdet med kunden. Du gøre det af hensyn til kundeservice og det er bestemt et eksempel på noget, der er i din bedste forretningsinteresser.
Nogle gange, kan kunder drage fordel af en sådan politik. For at forebygge denne type problemer, hvis du beslutter at gøre noget at fordele din kunde/læseren/besøgende ud over hvad de har ret til at gøre det klart, på en subtil måde, at du gør det for forretningsmæssige årsager. Være parat til at sætte grænser selv. Vide, hvor langt du er parat til at gå før det ophører med at være en forretningsmæssig beslutning og bliver en personlig og til skade for dine forretningsmæssige interesser.
At være ubehageligt at sige “nej” er ikke en god nok grund til at ofre din virksomheds bedste interesser, hvis det er den rigtige beslutning under alle omstændigheder.
VÆRE DIREKTE OG ÆRLIG
Vær ikke genert om at fremme dine produkter og tjenester og lade dine potentielle kunder, du ønsker at købe fra dig. Være direkte, åben og ærlig om det. For eksempel, hvis nogen e-mails mig og beder om mit råd om hvordan man får gang i en online-forretning for deres egen, vil jeg anbefale produkter, som jeg mener vil gavne dem. Typisk, jeg anbefale Cookie Cutter og Cash Cow, hvis de er nye til internetmarkedsføring. Hvorfor? For det første, jeg tror i begge produkter og tror, de give newbie en effektiv og omkostningseffektiv måde at lære en masse om, hvordan online virksomheder arbejder i en kort periode.
For det andet, jeg er et affilieret af begge programmer og tjene $20 en pop hver gang, jeg sælger en. Vil jeg anbefale nogen produkter, der er direkte relevante for min virksomhed, at jeg ikke har en økonomisk interesse i? Lol Hvorfor? Jeg har en profithensyn. Min tid er penge. Nøglen er, tror jeg i produkterne. Hvis jeg troede, der var bedre produkter derude end dem jeg fremme ville jeg anbefale dem også. Men kun når jeg tilmeldt sig som en affiliate, så jeg kunne tjene penge fra min anbefaling.
På den anden side, lejlighedsvis jeg bliver bedt om at anbefale en webhost. Jeg er en inaktiv datterselskab af en af de store webhosting firmaer men jeg anbefale aldrig dem, fordi jeg tror, de er for dyre. I dette tilfælde tænker jeg enquirer webhost jeg bruge til mit eget websted. Jeg er ikke affilieret med deres og jeg har ingen økonomisk interesse i at gøre henstillingen. Jeg er ikke specielt interesseret i webhosting som et produkt til fremme, så jeg ikke har gidet (endnu) at tilmelde min webhost’s affiliate program. Det er bare en ærlig henstilling, ligesom Cookie Cutter/malkeko er en ærlig anbefaling. Den eneste forskel er, jeg tjene penge på sidstnævnte, og hvorfor ikke? Pointen er, at så længe du laver en ærlig henstilling, der er ingen grund til hvorfor du ikke kan tjene penge på samme tid. Det er en win-win situation. Så stoppe med at være bange for at sælge. Det er grunden til din virksomhed findes og det ikke hvis du ikke gør.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.